مجله کافه صدا

آشنایی با انواع باند و اسپیکر در بازار ایران

انواع مدل های باند و اسپیکر در فروشگاه کافه صدا

کافی است به قطعات الکتریکی و حتی بسیاری از اسباب بازی‌ها توجه کنید، متوجه یک قطعه بسیار مهم خواهید شد که وظیفه‌اش تولید و پخش صدا است. در واقع این قطعه با نام باند و اسپیکر شناخته می‌شود. اگر این دستگاه ساخته نمی‌شد، نه تنها قادر به پخش و تولید صدا نبودیم، بلکه بسیاری از دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته همچون گوشی تلفن همراه ساخته نمی‌شد.

همان گونه که درون دستگاه‌های بسیاری باند و اسپیکر وجود دارد، کاربرد و کارایی این قطعه نیز متفاوت بوده و در هر دستگاهی منحصر به فرد است، از همین رو با انواع باند و اسپیکر مواجه هستیم. باند و اسپیکر اهمیت بسبار زیادی دارند و تنوع در آن‌ها سبب شده تا ما با دستگاه و تجهیزات مختلفی تحت عنوان اسپیکر رو به رو باشیم. در این مقاله هدف ما ارائه اطلاعات کاملی در خصوص انواع باند و اسپیکر است، اگر شما نیز به این دستگاه جالب علاقه‌ دارید، در ادامه مطلب با کافه صدا همراه شوید.

باند و اسپیکر چه تفاوتی با همدیگر دارند؟

باند و اسپیکر به عنوان دو عبارت مترادف و هم معنا در کنار هم می‌آیند و همیشه این گونه برداشت می‌شود که با تومه به یکسان بودن معنای لغوی هر دو این محصولات یکی عستند و هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند. اما با این وجود شاهد تفاوت در آن‌ها هستیم. معمولا باند به یک قطعه اطلاق می‌شود، که در سیستم‌های صوتی و تصویری از آن استفاده می‌شود. مثل؛باند خودرو، باند ضبط صوت، باند گوشی تلفن همراه و … که همگی آن‌ها در سایز، ابعاد و کیفیت مختلفی ساخته شده‌اند.

تفاوت باند و اسپیکر چیست؟

در حقیقت باند نوعی قطعه است، اما اسپیکر به مجموعه‌ای کامل از یک الی چند باند اطلاق می‌شود که به تنهایی مورد استفاده قرار گرفته و انتقال صدا و پخش موسیقی را بر عهده دارد. اگر یک الی دو باند را در کنار هم قرار دهیم  یک اسپیکر ساخته شده است. در حقیقت از نظر لغوی باند و اسپیکر با همدیگر یکسان هستند و هیچ گونه تفاوتی میان آنان وجود ندارد، که البته از نظر وظیفه و عملکرد نیز با همدیگر مشابه هستند و یک کار به خصص را انجام می‌دهند، با این تفاوت که در حقیقت به دستگاه و قطعه مختلفی باند یا اسپیکر گفته می‌شود.

 برای طراحی این محصولات فاکتور‌های متعددی دخالت داده شده‌اند، از این رو شاهد انواع باند و اسپیکر در بازار هستیم. انواع باند و اسپیکر با توجه به عوامل مختلفی ساخته شده‌اند که در ادامه‌ به آنان خواهیم پرداخت. این تنوع باعث شده تا بتوان دستگاه‌ها و تجهیزات مختلفی را ساخت و راهی بازار کرد، که هر کدام از آن‌ها با وجود یکسان بودن، عملکرد متفاوتی را از خود نشان می‌دهند. خواهشمندیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید و در خصوص این محصول منحصر به فرد اطلاعات بیشتری را کسب نمایید.

چند نمونه باند و اسپیکر در بازار وجود دارد؟

همان طور که در مطالب بالا ذکر شد، ما با انواع باند و اسپیکر مواحه هستیم، که در دستگاه‌ها و تجهیزات مختلفی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. انواع باند و اسپیکر به شرح زیر است؛

  • باند خانگی: این محصول به یک سری باند مخصوص اطلاق می‌شود که به عنوان سیستم صوتی در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تقریبا همه‌ی ما با باند خانگی آشنا هستیم، چرا که در اکثر مهمانی‌ و تولد‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این باند در ابعاد و سایز‌های مختلفی ساخته شده است که قدرت ولوم آنان متغیر است. به همین دلیل در بازار انواع باند خانگی یا انواع اسپیکر خانگی وجود دارد. یکی از پر ظرفدارترین باندهای خانگی باند سونی است.
  • اسپیکر قابل حمل: این محصول کاربرد بسیار زیادی دارد، در بازار انواع اسپیکر قابل حمل وجود داشته که دارای طراحی و شکل‌های مختلفی هستند و تقریبا همه‌ی آن‌ها از یک سری قابلیت خاص بهره‌مند هستند.
  • اسپیکر بلوتوثی: در حقیقت عملکرد بلوتوث با عملکرد اسپیکر تلفیق شده و این دستگاه ویژه را تولید کرده است، دستگاه‌های متعدد همچون گوشی تلفن همراه، تلوزیون، رادیو، لپ تاپ و غیره که دارای بلوتوث هستند، به دستگاه متصل شده و امکان پخش صدا در آن‌ها وجود دارد. انواع اسپیکر بلوتوثی در بازار موجود است. اسپیکر میکرولب دارای قابلیت بلوتوث می‌باشد و یکی از برندهای خوشنام در حوزه باند و اسپیکر می‌باشد.

نمونه های موجود بازار در کافه صدا

  • باند سقفی: اگر کلاس‌های دانشگاه و یا مدرسه را زیر نظر داشته باشید، روی سقف آن‌ها متوجه یک دستگاه مخصوص خواهید شد که کاملا درون سقف کاذب قرار گرفته و سطح جانبی آن تنها قبل رویت است. باند سقفی هیچ گونه فضایی را اشغال نکرده و با استفاده از سیم کشی مخصوص قابل کنترل است و امکان پخش صدا در آن وجود دارد.
  • اسپیکر درون لوازم الکتریکی: این اسپیکر درون گوشی تلفن همراه، ایرماد و هندزفری و غیره وجود دارد. هندزفری‌ها دارای یک الی دو باند مخصوص هستند بر خلاف سایز و ابعاد کوچکی که دارند، به خوبی انتقال و پخش صدا را انجام می‌دهند.

در بازار باند و اسپیکر نمی‌توان بهترین اسپیکر را تعیین کرد. چرا که هر کدام از آن‌ها برای منظور خاصی تولید شده است. اما برای اطلاع از بهترین باند و اسپیکر از نظر کیفیت و قیمت روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

از انواع باند و اسپیکر برای چه منظوری استفاده می‌کنند؟

همان طور که در مطالب بالا به آن اشاره شد، شاهد انواع باند و اسپیکر در بازار هستیم، که هر کدام از آن‌ها قدرت و کارایی بسیار متفاوتی دارد، به عنوان مثال باند و اسپیکر موجود در هنزفری بلوتوثی تنها وظیفه‌اش افزایش ولوم صدا در یک محدود مشخص است و فراتر از آن توسط دستگاه امکان پذیر نیست. اما در باند خانگی این محدوده بسیار بیشتر بوده و هدفش ایجاد صدای بسیار زیاد است، کارایی این دو ندل باند و اسپیکر به هیچ عنوان با همدیگر قابل مقایسه نیست.

بر اساس نیاز جامعه به باند و اسپیکر شاهد تنوع این محصول هستیم. اما در نهایت هدف تمامی آن‌ها تولید صدای در دسی‌بل و ولوم بالاتر‌از حد عادی است‌. صدا به واسطه باند افزایش یافته و بدون کاهش در کیفیت آن منتقل خواهد شد.

تفاوت‌های موجود در انواع باند و اسپیکر باعث شده تا شاهد تنوع قیمت محصولات آن باشیم و به خوبی بتوان از مناسب‌ترین باند موجود در بازار بهره‌مند شد. با توجه به بازه متغیر آستانه‌ تحمل صدا انسان، نمی‌توان از هیک نمونه باند و اسپیکر استفاده کرد. ولوم باند بکار رفته سده درون یک اسباب بازی بسیار کمتر از ولوم اسپیکر خانگی است. انواع باند و اسپیکر با توجه به یک سری نیاز‌های خاص ساخته شده‌اند.

قیمت انواع باند و اسپیکر

یک موضوع حائز اهنیت که بایستی به آن توجه ویژه داشت، قیمت انواع باند و اسپیکر است. اسپیکر‌های معمولی و خانگی معمولا قیمت بالایی دارند، اما با توجه به متعدد بودن این محصول، قیمت آنان نیز متفاوت است. باند خانگی نه تنها جثه بزرگتری دارد، بلکه در مقابل قیمت آن نیز بزرگ‌تر است.

قیمت انواع اسپیکر و باند در فروشگاه کافه صدا

قیمت-انواع-باند-و-اسپیکر در کافه صدا

اما اسپیکر‌های قابل حنل و کوچیک قیمت پایین‌تری دارند و به راحتی یابل خریداری هستند، تکنولوژی که برای ساخت آنان بکار رفته شده است، بالا‌تر اس، چرا که در انواع اسپیکر قابل حمل برخلاف جثه کم و کوچکی که دارد، کارایی آن بسیار زیاد یوده و کاملا از قیمتی مناسب و درست بهره‌مند می‌باشند. اما باند و اسپیکر بکار رفته شده در قطعات الکتریکی قیمت بسیار زیادی دارند، چرا که طراحی آن‌ها بسیار خاص است و فوق العاده کوچک می‌باشند، اما با این وجود قیمت بالایی دارند و به عنوان سخت افزار الکترونیک شناخته می‌شوند.

در این مقاله به صورت کلی در مورد انواع باند و اسپیکر پرداختیم. اما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از برندهای مطرح بازار به مقالات زیر مراجعه کنید.

انواع باند و اسپیکر جی بی ال JBL

انواع باند و اسپیکر میکرولب

انواع باند و اسپیکر مکسیدر

انواع باند و اسپیکر سونی

نتیجه گیری

یکی از جالب‌ترین قطعاتی که تا به امروزز ساخته شده و تا حد زیادی مورد استقبال قرار گرفته است، باند و اسپیکر است. این محصول در صنعت و زندکی روزمره بسیار کاربردی است، این محصول در مدل‌ها ک طرح‌های مختلفی ساخته شده و به بازار مصرف ارائه شده است. خوشبختانه کارایی این محصول به حدی بالا است که خمگی ما به خوبی با آن آشنا هستیم.

انواع باند و اسپیکر در بازار گویای کاربرد گسترده آن است، از اسباب بازی کودکان گربته تا یک سری دستگاه‌های پیشرفته مانند تلوزیون شاهد حضور باند و اسپیکر هستیم. اگر انواع باند و اسپیکر ساخته نمی‌شدند، بسیاری از تجهیزات ساخته نمی‌شد و پیشرفت جامعه تا این حد و میزان رخ نمی‌داد.

از انواع باند و اسپیکر می‌توان به اسپیکر خانگی، اسپیکر قابل حمل، باند خانگی، اسپیکر بلوتوثی و غیره اشاره کرد. در حال حاضر اسپیکر و باند‌های بکار رفته شده در قطعات و دستگاه‌ها همگی از قابلیت بلوتوث بهره‌مند هستند. اما چیزی که سبب وجه تمایز آن‌ها شده است، کارایی و مکان مورد استفاده آنان می‌باشد. همچنین انواع اسپیکر از نظر تولید و پخش صدا و همچنین محدوده‌ی تعیین شده برای آن‌ها با همدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال از انواع اسمیکر سقفی برای مکان‌های اداری استفاده می‌شود و از انواع اسپیکر بلوتوثی برای قطعات الکترونیکی استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *